Despre vrajitoare si vraji
Wicca - misterioasa religie a vrăjitoarelor
In primul rand, spiritele luminate au fost eliberate de aproape orice constrangere - artistii, oamenii de stiinta si inventatorii au avut posibilitatea sa cerceteze, sa creeze si sa inoveze fara nicio opreliste. Aceasta esteepoca marilor izvoditori, articulata de Alexander Graham Bell (1847-1922, inventatorul telefonului), Ludwig Boltzmann (1844-1906, parintele mecanicii si termodinamicii), Marie Curie (1864-1937, pionierul radiocativitatii), Thomas Edison (1847-1931, inventatorul becului), Sigmund Freud (1856-1939, parintele psihanalizei), Carl Friedrich Gauss (1777-1855, parintele astronomiei si statisticii moderne), Robert Koch (1843-1910, pionierul bacteorologiei moderne), Gregor Mendel (1822-1884, parintele geneticii), Dmitri Mendeleev (1834-1907, inventatorul tabelului periodic al elementelor), Louis Pasteur (1822-1895, pionierul microbiologiei), Nikola Tesla (1856-1943, parintele electricitatii si al magnetismului) sau Charles Darwin (1809-1892, cel mai cunoscut promotor al evolutionismului).
In al doilea rand, apare o noua "specie" de exploratori care, spre deosebire de cei din Evul Mediu (subventionati de catre diverse regate sau imperii si trimisi in misiuni aproape exclusiv in scopuri mercantile),calatoresc dupa bunul plac, manati de pasiuni puternice si completeaza puzzle-ul descoperilor geografice si naturaliste care formeaza imaginea completa a Pamantului. Ei sunt scotianul Alexander MacKenzie (1764-1820), care a traversat Oceanul Arctic, prusacul Alexander von Humboldt (1769-1859), care a explorat intreaga America Latina, britanicul Mungo Park (1771-1806), care a cutreierat Africa sau irlandezul Thomas Coulter (1793-1843), care a dezvaluit Mexicul si Arizona.
Nu in ultimul rand, majoritatea miscarilor spirituale si a societatilor secrete care s-au ascuns de furia si de prejudecatile clericilor pe intreg parcursul Evului Mediu, ies din obscuritate si se implica activ si vizibil in mersul societatii. Masoneria este promotorul unei serii de miscari de emancipare si de revolutii atat in America, cat si in Europa, urmasii diverselor ordine oculte se reorganizeaza si sunt redescoperite o multime de practici pagane. Paradoxal, in plina epoca industriala, are loc o adevarata restaurare a Magiei. Transcedentalismul lui Kant intra in simbioza cu Teosofia Helenei Blavatsky, iar din ciocnirea filosofiei germane cu esoterismul ortodox se naste o adevarata pleiada de miscari spirituale. In acest urias sincretism de credinte si miscari, in plina efervescenta mistica, spre sfarsitul secolului XIX, undeva in Anglia se infiinta o mica organizatie care isi propunea sa revigoreze stravechile practici vrajitoresti din Regatul Unit. Numele ei era Sabatul Padurea Noua.
In 1938, englezul se intoarce pentru totdeauna in Anglia, iar un an mai tarziu adera la o societate secreta numita Fratia Rosacruciana Crotona. Cu toate acestea, profesorul este dezamagit de multe dintre credintele si practicile grupului. Spre exemplu, in cadrul unei ceremonii fastuoase desfasurate intr-o cripta, i-a fost prezentat liderul Fratiei, un anume Aurelius care, pe o voce groasa si seriosa, s-a recomandat ca fiind reincarnarea lui Pitagora, Cornelius Agrippa, Francis Bacon si a persoanei anonime care ar fi scris de fapt piesele lui Shakespeare. Imediat, Gardner l-a intrebat ironic daca nu este cumva si reincarnarea Evreului Ratacitor. De asemenea, cand cu multa piosenie membrii grupului i-au prezentat una dintre lampile cu gaz care luminau cripta drept o Sfantul Graal, englezul nu s-a putut abtine si a ras. Cea mai mare dezamagire a avut-o insa cand, in cadrul unui Sabat, Marea Preoteasa a grupului, despre care se spunea ca este o extraordinara vizionara, a profetit cum ca Marea Britanie nu va intra niciodata in razboi, iar apoi, prilej de bucurie, toata lumea a participat la o petrecere cu vin si bucate alese care a tinut pana spre dimineata. Chiar a doua zi, pe 1 septembrie 1939, Anglia declara razboi Germaniei naziste.
Cu toate acestea, in cadrul Fratiei Crotona, Gerald Gardner a legat o prietenie foarte stransa cu cativa membrii care, desi ii impartaseau scepticismul vizavi de practicile grupului, aveau un pronuntat interes in ocultismul serios. Intr-o noapte din septembrie 1939, acesti prieteni il duc in Casa "Batranei Dorothy", unde este initiat chiar de proprietara, Marea Preoteasa Dafo in Sabatul Padurea Noua. In timpul ceremoniei, desfasurata in limba latina si in engleza veche, englezului i se reveleaza faptul ca gruparea urmareste sa renasca Wicca (vrajitorie, in engleza veche), stravechiul cult religios al vrajitoarelor britanice medievale. Gardner este fascinat de acest cult, urca repede in ierarhia organizatiei, iar in 1940, participa la una dintre cele mai mari si mai puternice ceremonii magice a acesteia, Conul Puterii, prin care toti vrajitorii din Marea Britanie au blestemat Germania nazista si au impiedicat-o printr-o bariera magica sa invadeze Anglia. In cartea sa Witch, Gardner povesteste "Intr-o noapte ne-am dus intr-un loc secret din padure, unde am trasat Marele Cerc al Maestrilor - element care nu se invoca decat in cazuri de urgenta exceptionala. Si Marele Con al Puterii a fost ridicat si indreptat spre Hitler, iar porunca care a fost data este: nu poti trece marea, nu poti trece marea, nu poti trece marea, asemenea cum in vechime a fost facut cu Napoleon sau cu Armada Spaniola."
https://www.descopera.ro
Despre Astrologie
Desi este considerata de unii o practica oculta,a devenit atat de obisnuita in viata noastra incat ne intalnim cu ea pe toate posturile de televiziune si in toate publicatiile posibile avand conotatii diferite in functie de specificul fiecarei categorii de media.
Dupa parerea mea ramane totusi o practica oculta , o data ce scopul este de a ghicii viitorul,la fel ca si ,,numerologia", ,,chiromantia", ,,ghicitul in zatul de cafea" , ,,cititul in cartile de joc sau tarotul", etc. ,subiecte pe care le voi aborda pe rand.
Sa nu uitam ca ,,Biblia crestina",condamna si aceste practici care desi nu apartin ,,magiei negre" ele sunt componente ale ,,magiei albe",considerate tot periculoase si anti crestine,fie ca ne place sau nu,chiar daca unii dintre noi le considera o distractie nevinovata !
Am sa incerc sa fiu impartial fata de cei ce sunt pro sau contra indiferent de argumentele aduse si am sa-mi exprim din nou parerea personala in acest articol doar despre ,,astrologie",pe care o consider un fel de pseudo-stiinta ,deoarece asa zisele previziuni sunt rezultatele unor calcule matematice in stransa legatura cu un alt domeniu: ,,astronomia".Daca matematica si astronomia sunt stiinte exacte si toate calculele sunt probate intr-un fel sau in altul,astrologia nu poate proba nimic si de aceea rezultatele obtinute sunt de fapt interpretari realizate cu ajutorul altor stiinte de data aceasta umaniste cum ar fi filosofia,istoria,etc..Am spus istoria pentru ca oricat ar fi de ciudat,intamplator sau nu,diferite personaje din istorie se incadreaza unui anumit tipar al semnelor zodiacale iar astrologii nu uita sa faca referire la asta de parca aceste coincidente pana la urma,nu sunt decat dovezi de necontestat !
Trebuie sa recunosc si latura demonstrata a astrilor cum ca acestia infuienteaza cu adevarat comportamentul oamenilor si in general al vetuitoarelor,existand un fel de ,,magnetism" de care unii dintre noi il simtim iar altii nici nu am bagat de seama acest aspect. In anumite conjuncturi astrale suntem mai creativi,mai energici, sau din contra mai posaci sau chiar lenesi,de aceea afirm ca ,,astrologia" este un domeniu al studierii comportamentului uman in functie de pozitionarea astrilor,studiu cu experiente din cele mai vechi timpuri ,care pune in practica zestrea similitudinilor umane !
02.01.2001 O.C.Emilian
Prezentare generala a astrologiei:
Wicca - misterioasa religie a vrăjitoarelor
Restaurarea Magiei
Nu putem înțelege ce este Wicca fara a plasa, cu multa atentie, aceasta miscare in timp: corpusul de credinte al vrajitoarelor de secol XX isi extrage seva ezoterica din explozia de misticism si obscurantism care a erupt in epoca victoriana, intre 1830 si 1900. Aceasta perioada a insemnat, mai ales, o schimbare radicala si dramatica a modului in care omul se raporteaza la lume si la propria existenta. Pe masura ce influenta Bisericii asupra Statului s-a stins, Europa a fost cutremurata de reforme politice si sociale, iar ideile ostracizate si interzise ale ganditorilor din trecut au inceput sa circule fara oprelisti. De asemenea, s-au format noi scoli de gandire care au pus bazele societatii democratice moderne. Vorbim aici de filosofi precum Jean-Jacques Rousseau (1712-1778), Immanuel Kant (1724-1804), Jeremy Bentham (1748-1832), John Stuart Mill (1806-1873), Søren Kierkegaard (1813-1855) sau Karl Marx (1818-1883), ganditori care prin cartile pe care le-au scris au popularizat o serie de idei revolutionare care au schimbat ireversibil legatura dintre individ si societate, precum si pe aceea dintre condusi si conducatori. Pe scurt, toate principiile ideatice si aspirationale ale filosofilor s-au tradus in Libertate, o libertate uitata, pe care oamenii nu o mai cunoscusera din zorii umanitatii. Iar urmarile acestei libertati nu s-au lasat asteptate.
Ganditorii secolelor XVII si XVIII - adevaratii parinti ai societatii moderne
In primul rand, spiritele luminate au fost eliberate de aproape orice constrangere - artistii, oamenii de stiinta si inventatorii au avut posibilitatea sa cerceteze, sa creeze si sa inoveze fara nicio opreliste. Aceasta esteepoca marilor izvoditori, articulata de Alexander Graham Bell (1847-1922, inventatorul telefonului), Ludwig Boltzmann (1844-1906, parintele mecanicii si termodinamicii), Marie Curie (1864-1937, pionierul radiocativitatii), Thomas Edison (1847-1931, inventatorul becului), Sigmund Freud (1856-1939, parintele psihanalizei), Carl Friedrich Gauss (1777-1855, parintele astronomiei si statisticii moderne), Robert Koch (1843-1910, pionierul bacteorologiei moderne), Gregor Mendel (1822-1884, parintele geneticii), Dmitri Mendeleev (1834-1907, inventatorul tabelului periodic al elementelor), Louis Pasteur (1822-1895, pionierul microbiologiei), Nikola Tesla (1856-1943, parintele electricitatii si al magnetismului) sau Charles Darwin (1809-1892, cel mai cunoscut promotor al evolutionismului).
In al doilea rand, apare o noua "specie" de exploratori care, spre deosebire de cei din Evul Mediu (subventionati de catre diverse regate sau imperii si trimisi in misiuni aproape exclusiv in scopuri mercantile),calatoresc dupa bunul plac, manati de pasiuni puternice si completeaza puzzle-ul descoperilor geografice si naturaliste care formeaza imaginea completa a Pamantului. Ei sunt scotianul Alexander MacKenzie (1764-1820), care a traversat Oceanul Arctic, prusacul Alexander von Humboldt (1769-1859), care a explorat intreaga America Latina, britanicul Mungo Park (1771-1806), care a cutreierat Africa sau irlandezul Thomas Coulter (1793-1843), care a dezvaluit Mexicul si Arizona.
Nu in ultimul rand, majoritatea miscarilor spirituale si a societatilor secrete care s-au ascuns de furia si de prejudecatile clericilor pe intreg parcursul Evului Mediu, ies din obscuritate si se implica activ si vizibil in mersul societatii. Masoneria este promotorul unei serii de miscari de emancipare si de revolutii atat in America, cat si in Europa, urmasii diverselor ordine oculte se reorganizeaza si sunt redescoperite o multime de practici pagane. Paradoxal, in plina epoca industriala, are loc o adevarata restaurare a Magiei. Transcedentalismul lui Kant intra in simbioza cu Teosofia Helenei Blavatsky, iar din ciocnirea filosofiei germane cu esoterismul ortodox se naste o adevarata pleiada de miscari spirituale. In acest urias sincretism de credinte si miscari, in plina efervescenta mistica, spre sfarsitul secolului XIX, undeva in Anglia se infiinta o mica organizatie care isi propunea sa revigoreze stravechile practici vrajitoresti din Regatul Unit. Numele ei era Sabatul Padurea Noua.
Marea Preoteasa (dreapta) si Maestrii Sabatului Padurea Noua din zilele noastre
De la grupul batranei Dorothy la confreeria Wicca
Initial, la inceputul secolului XX, Sabatul Padurea Noua era o adunatura pestrita de magicieni, ocultisti, frati rosacrucieni, simpatizanti ai antroposofiei si teosofiei si grupuri francmasonice - numitorul comun al membrilor fiind afinitatea pentru religiile pagane, folclorul si ritualurile vrajitoresti medievale din Anglia. Se pare ca grupul a fost finantat de trei mari familii aristocratice - care aveau in arborele genealogic ascendente oculte - si de Dorothy Clutterbuck, o misterioasa burgheza nascuta in India, fiica a unui capitan din armata britanica. Odata cu sinteza numeroaselor culte si practici magice din cadrul Sabatului, miscarea isi defineste o linie ideologica coerenta care capata numele de Wicca. Spre 1930, Dorothy ajunge Mare Preoteasa a Sabatului sau Daffo (staveche denumire a druizilor), iar in 1939, intr-o ceremonie antologica, initiaza in secretele ezoterice un barbat pe nume Gerald Gardner, performand un ritual stravechi din care nu lipsesc incantari, personificari si chiar acte de magie si botezandu-l cu numele ocult Scire.
La acea vreme, Gardner, in varsta de 55 de ani, era deja un initiat. Antropolog, arheolog si scriitor, englezul isi petrecuse prima jumatate a vietii in Ceylon, Borneo, Malaezia, Palestina, Cipru si Turcia, colectand numeroase informatii despre diversele practici vrajitoresti din aceste locuri. Inclinatia sa pentru magie este naturala - bunicul sau, Joseph, fusese vrajitor, precum si una dintre stramoasele sale de origine scotiana, Grissell Gairdner care, in 1610, la Newburgh, fusese arsa pe rug pentru vrajitorie. De asemenea, Gardner leaga stranse prietenii cu numerosi ocultisti din toata lumea, precum englezul Ted Surgenson, care dezvoltase teoria ca zanele ar fi o populatie staveche si uitata, americanul John Cornwall, prin intermediul caruia in Malaezia cunoaste numerosi samani pigmei sau Edward Alexander (Aleister) Crowley care-l introduce in Hermetic Order of the Golden Dawn (Ordinul Hermetic al Zorilor de Aur), o organizatie secreta francmasonica si rosacruciana. Odata cu moartea tatalui sau, Gardner incepe sa aiba viziuni profetice si, in urma unor experiente paranormale terifiante, sa creada in spiritism. Daca la inceput, profesorul britanic se raporta la stiintele oculte prin curiozitatea si neincrederea cercetatorului stiintific, in a doua parte a vietii, Gardner incepe sa creada din ce in ce mai mult in diversele practici magice pe care le-a intalnit in calatoriile sale.
La acea vreme, Gardner, in varsta de 55 de ani, era deja un initiat. Antropolog, arheolog si scriitor, englezul isi petrecuse prima jumatate a vietii in Ceylon, Borneo, Malaezia, Palestina, Cipru si Turcia, colectand numeroase informatii despre diversele practici vrajitoresti din aceste locuri. Inclinatia sa pentru magie este naturala - bunicul sau, Joseph, fusese vrajitor, precum si una dintre stramoasele sale de origine scotiana, Grissell Gairdner care, in 1610, la Newburgh, fusese arsa pe rug pentru vrajitorie. De asemenea, Gardner leaga stranse prietenii cu numerosi ocultisti din toata lumea, precum englezul Ted Surgenson, care dezvoltase teoria ca zanele ar fi o populatie staveche si uitata, americanul John Cornwall, prin intermediul caruia in Malaezia cunoaste numerosi samani pigmei sau Edward Alexander (Aleister) Crowley care-l introduce in Hermetic Order of the Golden Dawn (Ordinul Hermetic al Zorilor de Aur), o organizatie secreta francmasonica si rosacruciana. Odata cu moartea tatalui sau, Gardner incepe sa aiba viziuni profetice si, in urma unor experiente paranormale terifiante, sa creada in spiritism. Daca la inceput, profesorul britanic se raporta la stiintele oculte prin curiozitatea si neincrederea cercetatorului stiintific, in a doua parte a vietii, Gardner incepe sa creada din ce in ce mai mult in diversele practici magice pe care le-a intalnit in calatoriile sale.
Reprezentare grafica a Cercului Magic al vrajitoarelor
In 1938, englezul se intoarce pentru totdeauna in Anglia, iar un an mai tarziu adera la o societate secreta numita Fratia Rosacruciana Crotona. Cu toate acestea, profesorul este dezamagit de multe dintre credintele si practicile grupului. Spre exemplu, in cadrul unei ceremonii fastuoase desfasurate intr-o cripta, i-a fost prezentat liderul Fratiei, un anume Aurelius care, pe o voce groasa si seriosa, s-a recomandat ca fiind reincarnarea lui Pitagora, Cornelius Agrippa, Francis Bacon si a persoanei anonime care ar fi scris de fapt piesele lui Shakespeare. Imediat, Gardner l-a intrebat ironic daca nu este cumva si reincarnarea Evreului Ratacitor. De asemenea, cand cu multa piosenie membrii grupului i-au prezentat una dintre lampile cu gaz care luminau cripta drept o Sfantul Graal, englezul nu s-a putut abtine si a ras. Cea mai mare dezamagire a avut-o insa cand, in cadrul unui Sabat, Marea Preoteasa a grupului, despre care se spunea ca este o extraordinara vizionara, a profetit cum ca Marea Britanie nu va intra niciodata in razboi, iar apoi, prilej de bucurie, toata lumea a participat la o petrecere cu vin si bucate alese care a tinut pana spre dimineata. Chiar a doua zi, pe 1 septembrie 1939, Anglia declara razboi Germaniei naziste.
Cu toate acestea, in cadrul Fratiei Crotona, Gerald Gardner a legat o prietenie foarte stransa cu cativa membrii care, desi ii impartaseau scepticismul vizavi de practicile grupului, aveau un pronuntat interes in ocultismul serios. Intr-o noapte din septembrie 1939, acesti prieteni il duc in Casa "Batranei Dorothy", unde este initiat chiar de proprietara, Marea Preoteasa Dafo in Sabatul Padurea Noua. In timpul ceremoniei, desfasurata in limba latina si in engleza veche, englezului i se reveleaza faptul ca gruparea urmareste sa renasca Wicca (vrajitorie, in engleza veche), stravechiul cult religios al vrajitoarelor britanice medievale. Gardner este fascinat de acest cult, urca repede in ierarhia organizatiei, iar in 1940, participa la una dintre cele mai mari si mai puternice ceremonii magice a acesteia, Conul Puterii, prin care toti vrajitorii din Marea Britanie au blestemat Germania nazista si au impiedicat-o printr-o bariera magica sa invadeze Anglia. In cartea sa Witch, Gardner povesteste "Intr-o noapte ne-am dus intr-un loc secret din padure, unde am trasat Marele Cerc al Maestrilor - element care nu se invoca decat in cazuri de urgenta exceptionala. Si Marele Con al Puterii a fost ridicat si indreptat spre Hitler, iar porunca care a fost data este: nu poti trece marea, nu poti trece marea, nu poti trece marea, asemenea cum in vechime a fost facut cu Napoleon sau cu Armada Spaniola."
In 1946, Gerald Gardner se muta impreuna cu sotia sa in sudul regiunii Hertfordshire, langa oraselul St. Albans. Desi, pana la moartea lui Dorothy Clutterbuck, pastreaza stranse legaturi cu membrii Sabatului Padurea Noua, englezul, care era deja respectat si recunoscut drept mare initiat si vrajitor, isi infiinteaza propria organizatie, Sabatul Padurii Bricket. In anii care urmeaza, aceasta se transforma intr-o foarte populara si uriasa pepiniera de ocultisti, vrajitori si vrajitoare - foarte multi membri ai organizatiei lui Gardner ajungand la randul lor Maestri sau Mari Preotese a numeroase alte organizatii Wicca care se raspandesc in intreaga Anglie, iar apoi in toata lumea. Pana la moartea sa, survenita in 1964, Gardner este un fervent promotor al vrajitoriei, scriind numeroase carti, organizand intalniri si evenimente, infiintand chiar si un Muzeu al Magiei si Vrajitoriei si devenind o celebritate de can-can a Regatului Unit. Tocmai din aceste ratiuni, spre sfarsitul vietii este repudiat de multi dintre fostii sai frati, maestri sau chiar discipoli, acestia acuzandu-l ca a discreditat Arta Magiei prin prea multa publicitate si ca in interviurile si cartile sale a dezvaluit prea multe secrete care ar fi trebuit sa ramane ascunse de publicul profan. Cu toate acestea, nimeni nu-i contesta meritul - Gardner este recunoscut de toata suflarea oculta din Marea Britanie drept "Tatal Wicca" (desi, el insusi avea sa afirme de nenumarate ori ca nu a inventat Wicca, ci doar a redescoperit-o). Si, totusi, ce inseamna Wicca?
Gerald Gardner, Scire, "Tatal Wicca" (1884-1964), cel mai fervent promotor al miscarii Wicca
Religia vrajitoarelor
Marea vanatoare a vrajitoarelor a inceput la sfarsitul secolului al XV-lea si a durat pana in secolul XVII, in aceasta perioada, in Europa iar mai apoi in Statele Unite ale Americii, peste 150.000 de persoane fiind torturate cu bestialitate si omorate sub acuzatia de vrajitorie. Potrivit inchizitorilor, vrajitoarele il venerau pe diavol si comiteau acte diabolice, de la blesteme si magie neagra, la canibalism si pangarirea celor mai importante simboluri si sarbatori crestine. Astazi, cei mai multi cercetatori considera ca asa-zisele vrajitoare au fost in fapt biete victime ale isteriei in masa a diverselor comunitati needucate de tarani medievali sau a prejudecatilor clericilor si ca nu ar fi existat niciodata o religie a vrajtoarelor. Cu toate acestea, in epoca victoriana s-a format si un curent minoritar contrar, care a lansat ipoteza cultului vrajitoarelor, potrivit careia acestea erau membrele unui cult pan-european pagan si precrestin. Aceasta ipoteza o expune cu titlu de fapt istoric si Gerald Gardner in lucrarea Cartea Umbrelor, o culegere de ritualuri care ar fi datat din antichitate.
Cartea Umbrelor, culegerea de vraji, farmece si descantece a oricarui vrajitor wiccan. Traditia spune ca fiecare ucenic mosteneste Cartea de la Maestrul sau, iar apoi - cand la randul sau ajunge un Mare Initiat - este liber sa o modifice, sa o schimbe sau sa adauge material magic aditional. Astfel, peste decenii, Cartea Umbrelor ajunge sa fie practic un neintrerupt jurnal de vrajitorie.
Potrivit Cartii Umbrelor, wiccanii cred ca in univers exista o forta creatoare, un Prim Motor denumit Unul sau Totul, insa foarte putine lucruri se stiu despre natura acestuia. Pe Pamant, Unul se manifesta precum yin si yang, prin intermediul unui Zeu si a unei Zeite imanente si antagonice. Zeita poate lua trei forme: Fecioara, Mama si Batrana inteleapta - adica arhetipul devenirii Marii Preotese Wicca, iar Zeul se manifesta prin Zeul Incornorat, Regele-Zeu si Zeul Sacrificiului - idealul Marelui Preot. Gardner noteaza ca "Zeul Incornorat al vanatorii, mortii si magiei care guverneaza peste un paradis post-mundan si Zeita, Marea Mama care regenereaza pamantul, invie sufletele mortilor si aduce dragostea celor vii sunt zeitatile ancestrale ale britancilor, precum egiptenii aveau drept zei tribali pe Isis si Osiris, iar evreii pe Elohim." In fapt, Wicca este o religie politeista, animista, panteista si extrem de toleranta - absolut toti zeii pagani din Europa, de la Zeus la Odin, sunt vazuti drept diversele manifestari ale Zeului sau a Zeitei wiccane. In bogatul pantheon Wicca, desi exista zei si spirite in esenta rele, nu intalnim vreo zeitate echivalenta cu diavolul. Un aspect foarte important al Wicca esterespectul deosebit pentru natura: Wicca este o religie naturista si animista, potrivit ei, toate lucrurile (stelele, planetele, oamenii, animalele, plantele, rocile) au suflet, motiv pentru care trebuie respectate. De altfel, multe ritualuri wiccane au ca scop readucerea armoniei sau vindecarea Naturii. Un alt principiu important al wiccanilor este egalitatea intre sexe, care, in viziunea lor, porneste de la caracterul polar al naturii: de exemplu, ploaia este un simbol al principiului masculin, in vreme ce pamantul care este udat si rodeste reprezinta femeia. Si, desigur, mai este magia…
Simbolul Zeitei (sau Tri-Zeitei Fecioara, Mama, Batrana) este o luna plina inconjurata de doua semiluni
Ritualuri magice moderne
Desi wiccanii folosesc numeroase simboluri, de la crucifixe la steaua lui David, cel mai important element al acestei religii este pentagrama, fiecare dintre cele cinci puncte ale acesteia reprezentand unul dintre cele cinci elemente clasice, dimpreuna cu ideea ca omul, cu cele cinci extremitati ale sale, este un microcosmos in Univers. Asadar, wiccanii cred in cele 5 elemente clasice - aer, foc, apa, pamant si eterul (sau spirit) care le uneste pe toate; cu toate acestea, spre deosebire de grecii antici, se raporteaza la aceste elemente in sens mai mult simbolic decat ad litteram. In mod traditional, fiecare element este asociat cu un punct cardinal: aerul cu estul, focul cu sudul, apa cu vestul, pamantul cu nordul, iar spiritul cu centrul. Cele cinci elemente sunt invocate in foarte multe ritualuri magice wiccane, insa joaca un rol deosebit in consfiintirea Cercului Magic. Numai o mica parte a vrajitorilor batrani si foarte experimentati pot face vraji in lipsa cercului magic; asadar acesta este un element central al practicilor vrajitoresti, precum si a diverselor sarbatori si festivaluri wiccane. De cele mai multe ori, sabatul de vrajitori si vrajitoare se strange si invoca Gardienii celor patru puncte cardinale, dimpreuna cu cele cinci elemente. Numai dupa ce cercul magic a fost trasat si este activ, wiccanii isi pot incepe ritualurile, de obicei prin rugaciuni adresate Zeului si Zeitei.
Pentagrama wiccana reia in totalitate bogata simbolistica pe care alchimistul, ocultul, astronomul si teologul Heinrich Cornelius Agrippa von Netteshein (1468-1535) a definit-o in lucrarea De occulta philosophia libri tres (Cele trei carti despre Filosofia Oculta).
Wiccanii cred ca magia este o lege a naturii, neinteleasa de stiinta contemporana, dar care poate fi manipulata prin vrajitorie. In timpul numeroaselor ritualuri, wiccanii traseaza cercul magic care le confera putere si apoi incep sa produca vraji de dragoste, de fertilitate sau pentru alungarea influentelor negative. Desi marea majoritate a wiccanilor nu sunt vrajitori, toti cred in magie, pretinzand ca au vazut cum aceasta functioneaza si chiar produce schimbari in lumea inconjuratoare. Ei vad magia drept arta de a provoca schimbari prin puterea vointei sau stiinta de a controla fortele secrete ale naturii. Pe vremea lui Gardner, pentru a se feri de prejudecati si de controverse, multi wiccani, printre care Alex Sanders si Doreen Valiente isi defineau vrajitoria drept magie alba, in contrast cu cea neagra, asociata in mod traditional cu diavolul si satanismul, insa astazi foarte putini mai tin la aceste titulaturi.
Pentru a-si duce la capat ritualurile, wiccanii se folosesc de o serie de instrumente magice, printre care un cutit (cunoscut drept athame), o bagheta, o figurina, un potir, o coada de matura (numita besom), o caldare, lumanari, tamaie si o secera. In interiorul Cercului, se construieste un altar pe care aceste unelte sunt dispuse intr-o ordina anume, dimpreuna cu statuete ale Zeului si Zeitei. Un aspect mai picant al Wicca este ca o mica parte a sabaturilor din ziua de astazi, in special cele care i-au ramas fidele lui Gardner, se desfasoara exclusiv in pielea goala. Desi Gardner a invocat niste obscure traditii samanice celtice cand a impus aceasta regula, multi alti wiccani il acuza de faptul ca nu a facut decat sa-si instaureze propria preferinta (Gardner era un nudist convins!) cu caracter de lege. Cei mai multi wiccani participa la ceremonii in robe sau in haine obisnuite.
Ceremonie wiccana din Sabatul lui Scire Gardner
De-a lungul unui an, wiccanii au 6 mari ritualuri magice:
- ESBATUL se desfasoara in fiecare noapte cu luna plina si este, mai mult, un prilej de distractie si socializare.
- MARELE RIT presupune o acuplare sexuala simbolica (sau reala) intre Marele Preot si Marea Preoteasa, dupa ce primul introduce cutitul athame in cupa cu vin tinuta de femeie, in incantatiile in cor ale celorlalti - moment ce simbolizeaza uniunea dintre Zeita Fecioara si Zeu.
- ADUCEREA LUNII - Marea Preoteasa a Sabatului intra in transa si o roaga pe Zeita, simbolizata de Luna, sa-i intre in trup si sa o posede. De-a lungul intregii transe, Marea Preoteasa vorbeste si se comporta precum Zeita.
- SARUTUL DE CINCI ORI, cum ii spune si numele este un ritual prin care se saruta cinci parti ale corpului si se fac binecuvantari:Binecuvantate fie-ti piciorele care te-au purtat pe aceasta Cale
Binecuvantate fie-ti genunchii care au ingenunchiat pe Altarul Sacru
Binecuvantat fie-ti uterul / falusul fara de care nici unul dintre noi n-am fi
Binecuvantati fie-ti sanii care te-au facut frumoasa / Binecuvantat fie-ti pieptul care te-a facut puternic
Binecuvintate fie-ti buzele care rostesc Numele Sacre.
- WICCANAREA este echivalentul botezului crestin. Parintii prezinta pruncul celor doi preoti, iar acestia il binecuvanteaza si la randul lor il prezinta Zeului si Zeitei, cerandu-le acestora protectie. In conformitate cu principiul liberului-arbitru, foarte sanatos in randul Wicca, copilul cu pricina nu devine wiccan, iar cand creste nu se asteapta de la el sa urmeze neaparat religia parintilor.
- ROATA ANULUI (vezi foto) este un ciclu de 8 festivaluri sabatice care impart anul calendaristic in mod egal. Cu aceste ocazii se fac profetii, se primesc noi ucenici si au loc comemorari specifice fiecarei perioade.
Wicca in secolul XXI
Wicca nu este o religie unitara: in prezent, in intreaga lume, exista peste 50 de forme distincte ale acestei miscari. De asemenea, nici macar intr-o tara in care exista mai multe grupuri care apartin aceleiasi ramuri, nu exista vreo structura ierarhica sau vreo ascendenta de vreun anume fel. In majoritatea Sabaturilor Wicca exista trei grade: ucenic, initiat si maestru. In momentul in care cineva ajunge maestru, el poate parasi grupul pentru a-si crea singur unul nou si independent. Poate tocmai datorita acestui ciudat tip de organizare foarte laxa, Wicca s-a raspandit spectaculos in ultimul timp. Nu exista date exacte pentru o evidenta globala, insa se estimeaza ca astazi in lume traiesc in jur de 1 million de credinciosi Wicca. Pentru a va face o idee despre gradul de raspandire al Wicca, ganditi-va ca in 1990, in SUA, unde avem statistici exacte, traiau 8.000 de wiccani. Astazi numarul lor este de 201.000. In Marea Britanie, sunt 80.000 de wiccani, iar in Australia 20.000. Wicca este recunosca ca religie in SUA si in Marea Britanie, in Anglia avand loc, in 2004, si prima casatorie in ritual wiccan(foto).
Multa vreme, Wicca a fost vazuta precum o secta de ciudati. Insa, intre 1990 si 2000, pe masura ce numarul adeptilor a sporit, miscarea s-a integrat in cultura populara de larg consum, fiind subiectul a numeroase filme si carti, printre care serialul TV Buffy, spaima vampirilor sau romanul lui Paulo Coelho Brida. De asemenea, pentru ca in randurile Wicca nu sunt primiti tineri sub 18 ani, in ultimii ani au aparut numeroase carti care popularizeaza miscarea in randurile adolescentilor, iar aceste lucrari se bucura de un succes deosebit, explicatia fiind ca Wicca trateaza ideile si problemele de care sunt interesati adolescentii intr-un mod in care celelalte religii nu o fac. Este greu de spus daca Wicca este o religie, o miscare spirituala, un compediu de festivaluri si ceremonii campenesti stravechi sau doar o societate secreta prefabricata, o bazaconie inventata de niste oculto-entuziasti. Astazi, un procent semnificativ de wiccani se indoiesc serios de autenticitatea performantelor vrajitoresti ale lui Gardner sau Dorothy Clutterbuck, cu toate acestea respecta Wicca ca pe o straveche traditie britanica si celtica, angajandu-se mai degraba in acte de reenacment (comemorari si reconstituiri istorice)
Sursa Articolului:
https://www.descopera.ro
Desi este considerata de unii o practica oculta,a devenit atat de obisnuita in viata noastra incat ne intalnim cu ea pe toate posturile de televiziune si in toate publicatiile posibile avand conotatii diferite in functie de specificul fiecarei categorii de media.
Dupa parerea mea ramane totusi o practica oculta , o data ce scopul este de a ghicii viitorul,la fel ca si ,,numerologia", ,,chiromantia", ,,ghicitul in zatul de cafea" , ,,cititul in cartile de joc sau tarotul", etc. ,subiecte pe care le voi aborda pe rand.
Sa nu uitam ca ,,Biblia crestina",condamna si aceste practici care desi nu apartin ,,magiei negre" ele sunt componente ale ,,magiei albe",considerate tot periculoase si anti crestine,fie ca ne place sau nu,chiar daca unii dintre noi le considera o distractie nevinovata !
Am sa incerc sa fiu impartial fata de cei ce sunt pro sau contra indiferent de argumentele aduse si am sa-mi exprim din nou parerea personala in acest articol doar despre ,,astrologie",pe care o consider un fel de pseudo-stiinta ,deoarece asa zisele previziuni sunt rezultatele unor calcule matematice in stransa legatura cu un alt domeniu: ,,astronomia".Daca matematica si astronomia sunt stiinte exacte si toate calculele sunt probate intr-un fel sau in altul,astrologia nu poate proba nimic si de aceea rezultatele obtinute sunt de fapt interpretari realizate cu ajutorul altor stiinte de data aceasta umaniste cum ar fi filosofia,istoria,etc..Am spus istoria pentru ca oricat ar fi de ciudat,intamplator sau nu,diferite personaje din istorie se incadreaza unui anumit tipar al semnelor zodiacale iar astrologii nu uita sa faca referire la asta de parca aceste coincidente pana la urma,nu sunt decat dovezi de necontestat !
Trebuie sa recunosc si latura demonstrata a astrilor cum ca acestia infuienteaza cu adevarat comportamentul oamenilor si in general al vetuitoarelor,existand un fel de ,,magnetism" de care unii dintre noi il simtim iar altii nici nu am bagat de seama acest aspect. In anumite conjuncturi astrale suntem mai creativi,mai energici, sau din contra mai posaci sau chiar lenesi,de aceea afirm ca ,,astrologia" este un domeniu al studierii comportamentului uman in functie de pozitionarea astrilor,studiu cu experiente din cele mai vechi timpuri ,care pune in practica zestrea similitudinilor umane !
02.01.2001 O.C.Emilian
Prezentare generala a astrologiei:
Clasificarea zodiilor
[extras din cartea: Firicel Ciarnau - "Bazele astrologiei" - Editura Fidelia, 1999]
[Copyright © Editura Fidelia]
- Foc: Berbec, Leu, Sagetator. |
Zodie europeana
|
Zodie chinezeasca
|
Berbecul
|
Dragonul
|
Taurul
|
Sarpele
|
Gemenii
|
Calul
|
Racul
|
Capra (Oaia)
|
Leul
|
Maimuta
|
Fecioara
|
Cocosul
|
Balanta
|
Cainele
|
Scorpionul
|
Porcul
|
Sagetatorul
|
Sobolanul
|
Capricornul
|
Bivolul (Boul)
|
Varsatorul
|
Tigrul
|
Pestii
|
Pisica (Iepurele)
|
Un alt zodiac interesant este cel indian, dar in acest caz anul este impartit in 36 de semne - si nu toate sunt animale. Este un zodiac decadal, asadar, fiecare semn indian putind fi pus in corespondenta cu cite o decada (a treia parte) dintr-o zodie europeana. Iata corespondenta lor, pastrind ordinea decadelor:
Zodiac european
|
Zodiac indian
|
Berbecul
|
Toporisca, Calul, Birjarul
|
Taurul
|
Focul, Capra, Elefantul
|
Gemenii
|
Firul, Phoenixul, Diamantul
|
Racul
|
Vierul, Sarpele, Testoasa
|
Leul
|
Cainele, Vanatorul, Ursul
|
Fecioara
|
Fecioara, Pana, Randunica
|
Balanta
|
Balanta, Uliul, Maimuta
|
Scorpionul
|
Delfinul, Turnul, Leul
|
Sagetatorul
|
Pustnicul, Scoica, Metalul
|
Capricornul
|
Funia, Lotusul, Arcasul
|
Varsatorul
|
Vulturul, Caleasca, Apa
|
Pestii
|
Perla, Corabia, Yoghinul
|
Totusi, un astrolog nu trebuie sa studieze toate aceste zodiace. Le-am prezentat pe scurt (si mai sunt si alte asemenea sisteme) pentru ca un novice sa isi faca o imagine despre felul in care a fost si este folosita astrologia. Zodiacul reda de fapt o imagine simbolica a diversitatii vietii si a ciclurilor naturale. Omul a ajuns azi sa se ghideze numai dupa repere artificiale, mecanice, fara vreo semnificatie sufleteasca sau spirituala, dar zodiacul ramine un instrument care poate oricind sa umple viata de sensurile ei naturale, fiindca este in strinsa legatura cu ele.
Mintea rationala poate considera ca asociatiile zodiacale sunt doar superstitii, fiindca ea a pierdut din vedere latura intuitiva si creativa a omului, si se bazeaza doar pe masuratori si rationamente in sistemul logicii aristoteliene pe care se bazeaza toata stiinta oficiala actuala. Dar omul are mai mult decit o minte capabila sa inchege judecati logice. Omul are si capacitatea de a gindi simbolic, si acest lucru este arhirecunoscut de faptul ca si in societatea actuala se folosesc imagini simbolice pentru a se transmite informatii. Sistemele cunoasterii simbolice sunt numeroase de-a lungul evolutiei omenirii, iar zodiacele sunt astfel de sisteme, si inca foarte puternice. Numai ca le pot "citi" doar aceia care le cunosc alfabetul si limbajul.
Simbolurile zodiilor
Cind studiem Astrologia, folosim astrograme ca reprezentari grafice ale hartii zodiacale cerului pentru momentul studiat. Daca ai obtinut astrograma proprie de la un astrolog, de la un serviciu online sau cu un program de astrologie, inseamna ca ai vazut acea imagine a unor cercuri concentrice, impartite in cele 12 zodii si in cele 12 case, si presarate cu o multime de linii si simboluri ciudate - li se mai spune si glife. Uneori glifele sunt folosite si in textele astrologice, pentru a inlocui denumirile literale ale planetelor sau ale celorlalte "litere" astrologice.Unele dintre glifele dintr-o astrograma reprezinta semnele zodiacale, altele simbolizeaza planetele, sau alte corpuri ceresti ori puncte virtuale importante. Cunoasterea si intelegerea glifelor este de baza pentru un studiu eficient. Orice confuzie intre glife poate avea ca efect o interpretare eronata a astrogramei. Din pacate, formatul text in care difuzez AstroText nu-mi permite sa ilustrez glifele zodiacale chiar aici, astfel ca sunt nevoit doar sa le descriu. Te invit, avind in fata ta astrograma proprie, sa identifici in desen aceste glife.
Trebuie sa amintesc ca reprezentarile simbolice ale zodiilor, planetelor si ale celorlalte puncte astrologice nu au fost inventate arbitrar. In metafizica antica, elementele grafice fundamentale (linia, cercul, punctul etc.) au semnificatii spirituale profunde, de pilda liniile drepte sunt componente rationale, logice, in timp ce liniile curbe sunt componente sentimentale, emotionale. Combinatiile lor au produs aceste glife care descriu grafic semnificatia intrinseca a notiunilor pe care le reprezinta.
In acest numar ma voi limita la descrierea simbolurilor pentru cele 12 zodii. Ele sunt inscrise de jur imprejurul cercului zodiacal, in ordine, in sens antiorar, in sectoarele egale, de cite 30 de grade, astfel incit identificarea lor este mai simpla, luindu-le la rind daca ai reusit sa identifici cel putin unul dintre ele.
BERBECUL
O linie verticala dreapta incepe de jos, iar la capatul de sus se desparte in doua ramuri rotunde simetrice, ca doua semiluni incomplete cu deschiderea in jos, amintind perfect de doua coarne de berbec. Linia verticala simbolizeaza gindirea rece, lipsita de emotii, dar cele doua semiluni reprezinta apele constiintei tisnind cu putere in afara.
TAURUL
Un cerc pe care este asezata o semiluna culcata, cu deschiderea in sus, amintind exact de un cap de taur - cercul fiind craniul, iar semiluna - coarnele. Cercul este simbolul spiritului, iar el sustine semiluna - simbolul sufletului, deschis spre cer. Se observa ca nu exista nici o linie dreapta, fiind vorba de un simbol eminamente emotional.
GEMENII
Doua linii verticale paralele, care se sprijina pe o linie orizontala sus, si sus sunt "acoperite" de o alta linie orizontala. Sunt cei doi gemeni, doi stilpi ai intelepciunii, sau doua linii ale destinului, delimitate de doua niveluri - cel fizic, jos, si cel metafizic, sus. Simbolul nu contine linii curbe, deci este pur rational, cerebral.
RACUL
Aici vedem doua semilune, una sus si una jos, fiecare cu deschiderea spre cealalta, si avind lipit la capat (cea de sus, la capatul din stinga, cea de jos, la capatul din dreapta) si spre interior cite un cerc. Simbolul aminteste de clestii unui crab, si sugereaza o uniune ciclica intre semiluna sufletului si cercul spiritului. Ca si la taur, lipsesc liniile drepte, deci avem un simbol pur emotional.
LEUL
Un cerc mic continua in sus cu o curba care apoi revine in jos si coboara sub nivelul cercului, ca un S inversat si putin culcat. Imaginea aminteste de capul si coama unui leu. Cercul simbolizeaza spiritul, care initial se inalta peste linia Pamintului, dar apoi coboara pina sub ea, ilustrind coborirea spiritului in planul fizic, sau a iubirii divine printre oameni. Avem numai linii curbe, este un alt simbol emotional.
FECIOARA
Simbolul seamana foarte bine cu un "m" de mina, simbol al materiei primitive, dar ultima linie verticala, din dreapta, este taiata de o linie (uneori de o bucla) care coboara sub nivelul liniilor verticale. Cele 3 linii verticale reprezinta 3 niveluri ale constiintei - constient, subconstient, supraconstient - unite prin semiluni ale sufletului la capatul de sus, dar in pofida complexitatii glifei, apare o coborire in materialism si o introvertire data de linia finala.
BALANTA
Este un simbol alcatuit din doua componente neunite intre ele. Jos avem o linie orizontala simpla, simbolizind fizicul, iar deasupra ei o linie paralela, care la mijloc include un semicerc cu deschiderea in jos, simbolizind metafizicul. Imaginea aduce si cu o balanta cu doua brate egale (linia de sus), sugerind pozitia justitiei divine (semiluna) mai presus de nivelul fizic.
SCORPIONUL
Simbolul contine acelasi "m" din semnul Fecioarei, tot ca un simbol al materiei primitive, dar la capatul de jos al ultimei linii verticale se gaseste o coada coborind sub nivelul glifei, in virf cu o sageata - acul scorpionului. Aceleasi 3 niveluri ale constiintei, lucrind distinct, ultimul fiind caracterizat si de dorinta paminteasca ilustrata de sageata.
SAGETATORUL
O sageata oblica, indreptata spre dreapta si in sus, si taiata de un mic arc de cerc, ilustreaza foarte bine arcul si sageata. Orientata in sus, sageata simbolizeaza tendinta permanenta spre progres, iar cele doua componente intersectate exprima natura duala a semnului, imbinind animalul cu umanul, ca in centaur.
CAPRICORNUL
Are cea mai complexa glifa, care cuprinde deopotriva linia dreapta, semiluna si cercul. Dinspre stinga, linia dreapta coboara sugerind coborirea intelectului in materialitate, apoi alta linie urca pina la cel mai inalt nivel, unde continua cu bucla unui cerc pe dreapta, urmind in final o semiluna care coboara spre interior. Imaginea aminteste si de capul si coarnele caprei, sau de corpul unei capre cu o coada de peste.
VARSATORUL
Doua linii ondulate paralele, una deasupra celeilalte. Cea de jos este a nivelului fizic, cea de sus - a nivelului metafizic, si ele nu se ating. Sugereaza valurile apei cunoasterii curgind din urciorul omului, dar si undele electrice si magnetice, sau chiar undele cerebrale, mentale.
PESTII
Cei doi pesti inotind in sensuri opuse sunt reprezentati de doua semiluni cu deschiderile indreptate spre exterior, deci in directii opuse. O linie orizontala le taie la mijloc, unindu-le. Tendintele diferite simbolizate de cele doua semiluni ale sufletului se unesc la centru, rezultind unitatea contrariilor si concilierea tuturor paradoxurilor.
Aceste simboluri reprezinta instrumente curente de lucru in astrologie. Desenarea lor precisa, fara graba si fara alterare, este importanta pentru a se pastra o viziune justa a semnificatiei lor, si va avea efect si in declansarea procesului intuitiv care dezvaluie legaturile dintre elementele unei astrograme. De aceea, sugerez ca ele sa nu fie tratate superficial, ca simple coduri grafice, ci sa fie vazute ca imagini ale unor arhetipuri care trebuie reprezentate cit mai exact in utilizare.
Casele astrologice si Ascendentul
[extras din cartea: Firicel Ciarnau - "Bazele astrologiei" - Editura Fidelia, 1999]
[Copyright © Editura Fidelia]
[Copyright © Editura Fidelia]
Casele astrologice, in numar de 12, sunt sectoare de cerc ale cercului zodiacal, intr-o continua miscare strict legata de miscarea de rotatie a Pamantului in jurul axei sale. Ele depind foarte mult de locul in care se afla in momentul respectiv subiectul. Nu este tot una daca o planeta se afla la orizont, la zenit sau de cealalta parte a planetei in momentul in care vorbim despre influenta sa asupra unui subiect, deci nu este indiferent sub ce unghi isi exercita influenta. In functie de acest unghi, altfel spus in functie de Casa in care se afla o planeta, va influenta activitatea noastra, mai ales in plan social, pentru ca de planul social se ocupa Casele, mai bine spus de viata in planul fizic. De aceea se numesc si Casele Pamantului.
Cuspidele mari
Cea mai mare influenta o are Ascendentul. In 24 de ore Pamantul efectueaza o rotatie completa in jurul axei sale. La un moment determinat, o zodie va aparea la orizont (la rasarit) si in acest fel ea va exercita brusc o influenta foarte mare asupra noastra. In acest fel "amprenta" sa este deosebit de puternica. Acesta este Ascendentul zodiacal, zodia ce rasare in momentul nasterii. Ascendentul joaca rol de cuspida (momentul de inceput) al Casei I. Opusul Ascendentului este Descendentul (apusul) ce joaca rol de cuspida a Casei VII. Zenitul, punctul de pe ecliptica aflat deasupra capului se numeste Mijlocul Cerului si joaca rol de cuspida Casei X, iar opusul sau este Fundul Cerului (de cealalta parte a planetei, nadir) si joaca rol de cuspida Casei IV. Cele patru directii, sub forma de cruce, care apar in astrograma ca fiind deosebit de importante, sustinand parca prin "tesatura plasei lor" intreaga tema natala este crucea pe care o duce fiecare in aceasta viata. "Ia-ti crucea ta si poart-o", este indemnul dat de Isus celor incarnati in planul fizic sub destinul ce-l meritam, pe care singuri l-am faurit si care ne va ajuta cel mai bine in evolutie daca va fi realizat asa cum se cuvine.
Exista mai multe tipuri de calcul al Caselor astrologice: Placidus, Koch, Case egale stil Vest si stil Est, Campanus, Porphyry, etc. Exista astrologi care folosesc Casele egale, dar cel mai corect este cel al caselor inegale, in special sistemul Placidus. El tine cont de ora si minutul nasterii, de longitudinea si latitudinea locului nasterii, precum si de momentul din an, deci de declinatia si ascensia dreapta a planetei. De fapt acesta este cel mai des folosit.
Clasificarea Caselor dupa domenii:
a) personale: I, V, IX - indica evolutia personalitatii;
b) materiale: II, VI, X - modul de evolutie in domeniul material si profesional;
c) sociale: III, VII, XI - indica relatiile cu cei apropiati;
d) spirituale: IV, VIII, XII - indica relatia cu fenomenele subtile ale evolutiei spirituale
b) materiale: II, VI, X - modul de evolutie in domeniul material si profesional;
c) sociale: III, VII, XI - indica relatiile cu cei apropiati;
d) spirituale: IV, VIII, XII - indica relatia cu fenomenele subtile ale evolutiei spirituale
Clasificarea Caselor dupa pozitii:
a) unghiulare: I, IV, VII, X - indica dinamism, actiune, curaj, lider;
b) succesoare: II, V, VIII, XI - stabilitate, constanta, incapatanare;
c) cadente: III, VI, IX, XII - oscilatie, dualism, superficialitate.
b) succesoare: II, V, VIII, XI - stabilitate, constanta, incapatanare;
c) cadente: III, VI, IX, XII - oscilatie, dualism, superficialitate.
Semnificatiile Caselor:
Casa I - ne vorbeste de personalitate, caracter, temperament;
Casa II - bunurile materiale dobandite prin munca, speculatii dar si prin mosteniri, despre talentele nativului;
Casa III - comunicarea, intelectul, studiile si calatoriile;
Casa IV - familia, parintele de acelasi sex, finalul vietii;
Casa V - creatia, educatia, copiii, relatiile sentimentale, amantii;
Casa VI - sanatatea, relatiile cu colegii si subalternii, locul de munca;
Casa VII - casa casatoriei, a asociatilor;
Casa VIII - casa mortii si a renasterii, transformarilor, ocultismului, sexului;
Casa IX - filosofia, religia, justitia;
Casa X - ierarhiile sociale, functiile, aspiratiile sociale, parintele de sex opus;
Casa XI - prietenii, protectorii, popularitatea;
Casa XII - probele, karma, deceptiile, crizele psihice.
Casa II - bunurile materiale dobandite prin munca, speculatii dar si prin mosteniri, despre talentele nativului;
Casa III - comunicarea, intelectul, studiile si calatoriile;
Casa IV - familia, parintele de acelasi sex, finalul vietii;
Casa V - creatia, educatia, copiii, relatiile sentimentale, amantii;
Casa VI - sanatatea, relatiile cu colegii si subalternii, locul de munca;
Casa VII - casa casatoriei, a asociatilor;
Casa VIII - casa mortii si a renasterii, transformarilor, ocultismului, sexului;
Casa IX - filosofia, religia, justitia;
Casa X - ierarhiile sociale, functiile, aspiratiile sociale, parintele de sex opus;
Casa XI - prietenii, protectorii, popularitatea;
Casa XII - probele, karma, deceptiile, crizele psihice.
Se observa ca de fapt Casele sunt in stransa legatura cu semnele zodiacale, in acest fel fiecarei Case ii corespunde un semn zodiacal in ordinea normala, incepand cu Casa I ce are corespondent Berbecul si terminand cu Casa XII ce are corespondent Pestii. De fapt si guvernatorii Caselor (planetele) sunt aceleasi ca la semnele zodiacale.
Si distributia planetelor in emisfere ne dau indicatii deosebite despre natura generala a unei entitati.
Si distributia planetelor in emisfere ne dau indicatii deosebite despre natura generala a unei entitati.
Ascendentul
Ascendentul are o deosebita importanta, asa cum am mai spus. Daca la o tema natala pentru o entitate masculina conteaza foarte mult Soarele, la o tema natala pentru o entitate feminina are o deosebita importanta Luna, Ascendentul are importanta pentru toata lumea, indiferent de sex. De altfel de multe ori Ascendentul este mai important decat zodia de nastere (pozitia Soarelui in momentul nasterii).Ascendentul are o deosebita importanta si in aspectul fizic al persoanei respective. Cu un spirit de observatie mai bun si dupa mai multa experienta, un astrolog poate sa identifice cu destul de mare exactitate Ascendentul zodiacal al persoanei din fata sa, mai ales in cazurile cand subiectul nu-si cunoaste ora nasterii.
Sa vedem cum isi pune Ascendentul amprenta pe aspectul fizic al unei persoane. Evident, mai pot interveni si alte aspecte care sa influenteze aceasta, dar Ascendentul este cel care da nota cea mai importanta. Ascendentul in:
Berbec - se remarca in special printr-o usoara tendinta spre calvitie. Infatisare de obicei robusta, hotarata, ambitioasa.
Taur - statura impunatoare, gat puternic, privire patrunzatoare, voce placuta.
Gemeni - de obicei mic de statura, mai subtir (pirpirii), ochi vioi, plini de istetime, care parca nu stau prea bine in cap.
Rac - de obicei au un cap rotund, tendinte vizibile spre ingrasare, lenes, grasut si greoi. Femeile pot sa aiba si un asa-zis mers de rata, adica in timpul mersul isi tin varfurile picioarelor mai departate.
Leu - par des si puternic, asemeni coamei unui leu, cu pieptul in fata, de obicei ii place sa poarte podoabe.
Fecioara - Trup subtire, de obicei inalti, calmi, firi ascunse.
Balanta - fata binevoitoare, luminoasa chiar, gura bine conturata, dantura frumoasa.
Scorpion - aici intalnim doua feluri, unul discret si ganditor, de obicei se remarca prin faptul ca este retras iar celalalt are ochii ceva mai oblici, tip lama, privire sireata, nasul ascutit sau cel putin iese in evidenta.
Sagetator - si aici avem doua tipuri: daca este blond este in general o figura mai stearsa dar cu trasaturi frumoase, iar daca este brunet, este de o frumusete exceptionala, asemenea unei papusi finute cu ochi negri.
Capricorn - trup mic, ten ceva mai negricios, de obicei are si ochi negri cu o privire mai rautacioasa.
Varsator - de obicei sunt inalti, frumosi, cu ochi expresivi si confirmarea vine daca sunt si vorbareti.
Pesti - oameni calmi, melancolici, duplicitari. Daca au ochi albastri, sunt acei ochi aposi, tulburi.
Berbec - se remarca in special printr-o usoara tendinta spre calvitie. Infatisare de obicei robusta, hotarata, ambitioasa.
Taur - statura impunatoare, gat puternic, privire patrunzatoare, voce placuta.
Gemeni - de obicei mic de statura, mai subtir (pirpirii), ochi vioi, plini de istetime, care parca nu stau prea bine in cap.
Rac - de obicei au un cap rotund, tendinte vizibile spre ingrasare, lenes, grasut si greoi. Femeile pot sa aiba si un asa-zis mers de rata, adica in timpul mersul isi tin varfurile picioarelor mai departate.
Leu - par des si puternic, asemeni coamei unui leu, cu pieptul in fata, de obicei ii place sa poarte podoabe.
Fecioara - Trup subtire, de obicei inalti, calmi, firi ascunse.
Balanta - fata binevoitoare, luminoasa chiar, gura bine conturata, dantura frumoasa.
Scorpion - aici intalnim doua feluri, unul discret si ganditor, de obicei se remarca prin faptul ca este retras iar celalalt are ochii ceva mai oblici, tip lama, privire sireata, nasul ascutit sau cel putin iese in evidenta.
Sagetator - si aici avem doua tipuri: daca este blond este in general o figura mai stearsa dar cu trasaturi frumoase, iar daca este brunet, este de o frumusete exceptionala, asemenea unei papusi finute cu ochi negri.
Capricorn - trup mic, ten ceva mai negricios, de obicei are si ochi negri cu o privire mai rautacioasa.
Varsator - de obicei sunt inalti, frumosi, cu ochi expresivi si confirmarea vine daca sunt si vorbareti.
Pesti - oameni calmi, melancolici, duplicitari. Daca au ochi albastri, sunt acei ochi aposi, tulburi.
Mentionez ca detaliile despre intocmirea horoscopului au fost preluate de pe diverse situ-ri de specialitate !
O.C.Emilian
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu